rinzegoeshk.reismee.nl

Bijna zover!

Het is bijna zover! Na twee jaar studeren in Nijmegen ben ik aan het hoogtepunt van de bachelor International Economics and Business toe, namelijk het semester abroad.

Het was een moeilijke keuze. Als je overal ter wereld naartoe kunt, wat is dan het leukste? Na veel wikken en wegen ben ik bij Hong Kong terecht gekomen. De stad (een speciale administratieve regio binnen China) is een unieke mix tussen Oost en West en als economiestudent ontzettend interessant (heb ik mij laten vertellen). Ik heb me een beetje ingelezen in de gebruiken, normen en waarden van de stad en kwam tot de conclusie dat Hong Kong vrij progressief is en bovendien een van de veiligste metropolen ter wereld, best een geruststelling of niet pap en mam ;). De keus was toen redelijk snel gemaakt, met als klap op de vuurpijl het nieuws dat studiegenootje (en ondertussen goede vriend) Sjoerd Vleugels dezelfde reis gaat maken. Toen we dat van elkaar wisten besloten we om dan ook maar samen een vlucht en een hostel te boeken.

Op dit moment, twee dagen voor vertrek, heb ik volgens mij alles al geregeld. Koffer is gepakt, al het papierwerk (en dat is me soms veel) is in orde en ik heb er super veel zin in! Deze blog is bedoeld om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen en tegelijkertijd om een basis van herinneringen op te slaan. Door deze blog zal ik mijn belevenissen in Zuid-Oost Azië de rest van mijn leven kunnen onthouden en terug kunnen lezen.

Ik hoop dat jullie deze blog met net zo veel plezier kunnen lezen als dat ik het schrijf! Over een paar dagen, wanneer ik echt in Hong Kong ben, zal ik een nieuwe post plaatsen met mijn eerste indrukken van de stad!

-------------------------------------------English---------------------------------------------------------------------

It’s almost here! After two years of studying in Nijmegen, I am finally ready to commence the highlight of the bachelor’s degree International Economics and Business, namely the semester abroad.

It was a difficult choice. When you can go anywhere in the world, what would you choose? After a lot of considerations I ended up applying for Hong Kong. The city (a special administrative region in China) is a unique mix of East and West and very interesting as an aspiring economist (from what I heard). I did some research on the customs, norms and values of the city and concluded that Hong Kong is quite progressive compared to the rest of China and furthermore one of the safest metropoles in the world (which is a nice assurance right mom and dad?). Once I found out this, the choice was easily made, with as an extra bonus the news that my good friend Sjoerd Vleugels will also be undertaking the same adventure. When we told each other what universities we were assigned and it turned out to be the same one for us, we also decided to travel together.

At this moment, two days before departure, I think everything is done. I packed my suitcase, all the paperwork (which can be quite a lot) is done and I am very excited! I’m writing this blog to keep you guys posted on my adventures in Asia and at the same time to keep a base of memories. This blog will enable me to keep remembering my adventures for the rest of my life and be able to read back and reflect.

I hope everybody will read my blog with as much joy as I am writing it! In a few days, when I have truly arrived in Hong Kong, I will post a new blog with my first impressions of the city!

Reacties

Reacties

Marco en Linda

Goede reis en Heel veel plezier in Hong Kong we hopen veel van je belevenissen mee te mogen lezen.

Ans Gerritsen

Een goede reis, fijne tijd en heel veel plezier in Hong Kong !

Lotte

Super leuk dat je een blog begint! Goeie reis en have funn :)

Carline

Super leuk Rinze dat je ons zo ook op de hoogte kan houden van je fantastische avontuur d.m.v. dit blog! Ik ga het met plezier volgen. Een hele goede reis gewenst en heel veel plezier hoop ik daar ik Hongkong!

Paul Hartman

Heel veel plezier in Hong Kong met super leuke indrukken.
Wens je een goede reis en een ervaring om nooit te vergeten.

Margreet te Pas

Super Rinze. Wens je een hele goede tijd toe in Hongkong!

Netty Hoogsteen

Ik wens je een goede reis en ik hoop dat je ervaring opdoet, zodat je straks jouw studie weer kunt vervolgen.

Fam.Zents

Leuk Rinze een ervaring om nooit meer te vergeten !!
We wensen je een goede reis en een onvergetelijke tijd in Hong Kong !!
Groetjes van de familie Zents

Jan Luiten

Vanuit Amerika veel succes verder

H3

Mooie belevenissen en daardoor mooie verhalen Rinze!,
Ga zo door!!
Groetjes Tonny en José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!