rinzegoeshk.reismee.nl

Wat als je weinig nieuws hebt?...

Ik schrijf deze blog net na mijn laatste collegeweek. De tijd vliegt, wat betekent dat het vanaf vandaag (4-12) nog maar 52 dagen is voordat ik weer in Nederland ben.

Ondertussen begint zelfs het leven in Hong Kong te wennen, waardoor ik merk dat veel studenten het minder leuk beginnen te vinden. Dat komt ook door de hoge werkdruk, gelukkig heb ik het werk bijgehouden (voor het eerst in mijn leven) waardoor het voor mij nog steeds vrij rustig is. Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste final van het semester. Na twee weken van toetsen heb ik dan nog een weekje vrij (waaronder kerstmis) en dan gaan Sjoerd en ik bezig met het laatste deel van ons half jaar durende avontuur, namelijk rondreizen in Azië. We hebben besloten om naar Vietnam te gaan en ons daar een maand te vermaken, wat volgens ons goed te doen moet zijn.

In mijn vorige blog heb ik beloofd om nog wat verder op grappige culturele verschillen in te gaan. Vooruit dan maar.

In het weekend (vooral op zondag) gaan veel locals, in ieder geval in het district waar ik woon, shoppen met de hele familie. Ze kopen dan ook erg veel. Om niet met een verschrikkelijke hoop tassen rond te moeten slepen nemen ze koffers mee de winkelcentra in. In het begin dacht ik oprecht dat deze mensen net weer kwamen van vakantie, maar dat zou echt belachelijk zijn, gezien hoe veel mensen het waren. Later zag ik dat mensen hun nieuwe kleren etc. in de koffers pakten en toen kon ik 1 en 1 wel bij elkaar optellen.

Iets anders wat vrij grappig is, is de panische angst voor bacteriën die hier heerst. Zodra iemand verkouden is doen ze al een masker voor om geen bacteriën te verspreiden. Ik vind het grappig om dit te merken als ik zie hoe verschrikkelijk slecht ze zijn in het hygiënisch zijn in huis. De badkamer en de keuken zijn namelijk altijd vies, omdat mensen te lui zijn om het schoon te houden, terwijl ze wel als de dood voor een verkoudheid zijn.

Verder heb ik niet bijzonder veel meegemaakt de laatste tijd. Rugby ’s avonds en in het weekend en verder ben ik bezig met het studeren voor de finals. Daarom houd ik deze blog lekker kort.

-------------------------------------------------------------English--------------------------------------------------------------

I am writing this blog just after the final week of lectures. Time flies when you’re having fun, which means that from today (4-12) it is just 52 days before I will return home.

Meanwhile even life in Hong Kong begins to seem normal, which is why I have noticed that some students are enjoying themselves a bit less than they did before. I think this is also because of some pressure. Luckily I kept up to speed with all the schoolwork (for the first time in my life), so that life for me is still not too bad. Next Friday I will have the first final of the semester. After two weeks of exams we will have a week off (which includes Christmas) and then Sjoerd and I will start the final chapter of our 6 month adventure, namely travel Asia. We decided to go to Vietnam for a month and travel the country.

In my previous blog I promised to talk about some interesting cultural differences, so here we go.

In the weekend (mainly on Sunday) a lot of locals go shopping (at least in the district where I live) with the entire family. They buy a lot. To avoid carrying a lot of bags, people bring suitcases in the shopping malls to stuff whatever they bought in them. In the beginning I honestly thought that those people just came back from holiday, but there were so much that that idea just sounded ridiculous. Later on I saw that people were stuffing clothes in the suitcases and at that moment I could figure out what they were doing.

Another thing I find quite amusing is the fear of bacteria some people have. When someone has a cold they wear a mask to avoid spreading bacteria. I find this amusing considering how dirty the bathroom and pantry of my floor is. It does not seem right that people are so serious about bacteria yet have a terrible hygiene in the bathroom.

Other than this I have not experienced much of note. Rugby in the evenings and on Saturday and studying for finals during the day. That is why I will keep this blog nice and short.

Reacties

Reacties

mama

Toch leuk om zo nog wat te horen! Geen foto dit keer?

mama

Toch leuk om zo nog wat te horen. Geen mooie foto dit keer?

papa

Geniet fe laatste maanden nog even van Hong Kong en veel succes met de laatste dagen op school.

Ans

Zie boven. En veel plezier in Vietnam

henk en henny

Bedankt voor je verhaal, succes met de laatste loodjes en geniet van je reis door Vietnam.

ineke en gerrit te pas

Hoi Rinze,

Sinterklaas kom je natuurlijk niet tegen?
Nog even dan kun je weer aan de boerenkool!
Veel zien en genieten. Tot Ziens !

netty hoogsteen

Dus je ouders zien je niet in de kerstvakantie. Dat vinden ze vast jammer.

Willie

Hoi Rinze,
Leuk om weer iets te horen. Wat fantastisch dat jullie vietnam erbij aanplakken. Ik ben in mijn ''schoolcarriére'' niet verder dan de Waddeneilanden gekomen:) We zullen met de kerst zeker aan je denken,en gaan er vanuit dat we volgend jaar weer met z'n allen aan de gourmet zitten.
Rinze, sterkte met de laatste studiedagen,nog even door bikkelen,en tot horens. Groeten van ons allen uit L'voorde

Peter en Jeanine.

Hoi Rinze ,

Wij wensen jou hele fijne Kerstdagen en een heel goed en mooi 2017 veel plezier nog de resterende tijd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!